Рейтинг: 3.00
Какво е ЖИВОТЪТ?
Какво е ЩАСТИЕ?
Какво е ЛЮБОВ?
За град Ловеч
Изгледи от един малък, но красив град
Опознай БЪЛГАРИЯ
За патрона на училището
История на училището
Нашите учители
Седмично разписание 2срок
Календарен график
ЕТИЧЕН КОДЕКС на работещите с деца
Наши приятели
Именни дни
Цвете на месеца
НАРОДНИ ПОСЛОВИЦИ И ПОГОВОРКИ
Любопитно за животните
Познавате ли това растение?
За любопитните
Още интересно
Други интересни факти
Албум на училището
Календар
Логопедичен кабинет
Интересни и полезни САЙТОВЕ
От тук можеш да научиш повече за ЕС
Творби на младите художници
Анкета
За контакти
Видео

Коментари На днешният ден.... Профил на купувача

Oпознай света / Подводните чудеса на света

29 Април 09, 23:47 / Автор: chudesa.net
Непознатите чудеса

Подводните чудеса на света
Да пътувам! Това е мечтата на почти всеки втори на тази планета. Красоти, забележителности, останки и артифакти от Средновековието и Древността привличат туристите като с магнит. Но мнозинството от туристите може да посети само тези забележителности и останки от Древни времена, които са над повърхността на водата.
Потопените в морски, океански или езерни дълбини ценности винаги остават на заден план, защото е по-трудно да се видят и са недостъпни за широката публика. Те обаче крият много тайни и представляват голям интерес за учените. Според изследователи богатството на човешката история лежи в потопени древни градове. Някои от ценностите са пратени под водата от земетресения, цунами или други разрушителни природни бедствия преди хиляди години. Част от тях вече "изплуват" на повърхността, но остават загадка за учените. Други все още са тайна, която няма да разкрием скоро.

Покоите на Клеопатра
Екип от морски археолози, водени от французина Франк Годио, разкопаха още преди години древен град, потънал във водите на Александрийското пристанище. Историците вярват, че покоите на Клеопатра са потопени от земетресение или приливна вълна преди повече от 1600 години именно при бреговете на Александрия. Най-нови изследвания на морското дъно убеждават експертите, че от това място последната царица от рода на Птоломеите е управлявала Египет.
Екипът на Годио започва проучването на терена още през 80-те години на ХХ век. Учените намират руините чрез специална електронна апаратура и се добират до множество статуи, монети и кораби, които потвърждават според тях хипотезата, че това са останките от двореца на Клеопатра. Сред другите открития са добре запазени останки от корабокрушения, червени гранитни колони с гръцки надписи и др.
Най-голямото постижение на екипа е изкарването от морските пясъци на две отлично запазени статуи, които се престояли в солените води много столетия. Първата е на молеща се богиня Изис, а другата е на сфинкс. Има много варианти и догадки чие лице е изобразено на сфинкса. Една от версиите е, че това вероятно е бащата на Клеопатра - цар Птоломей ХII.
След като разглеждат и изучават артефактите, изследователите ги връщат в тихите води на морето. Останките всъщност имат краткотрайна среща с ХХ век и специалистите се надяват, че те ще си останат там, където природата е решила - далече от хорските очи. Египетското правителство обаче прави засега плахи опити ценните находки да не бъдат забравени и цели да привлече туристи в подводния музей.

Градът на Кришна
За учените все още остава загадка едно уникално откритие - огромният подводен град при бреговете на щата Гуджарат в Индия. Той е открит преди 40 години, когато пред погледите на морските археолози изниква непокътната архитектура, както и човешки останки. Руините са наречени Дварка - на древния морски град, принадлежал на бог Кришна.
Изследванията между 1983 и 1990 г. разбулват един добре укрепен град, разположен на половин миля от сегашната брегова ивица. Той е построен на шест сектора по протежение на древна река.
Изследователите са на мнение, че руините са на цели 9500 години или с 5000 години по-стари, отколкото най-старите познати находки. Съвсем наскоро стана възможно точното датиране на Дварка. Учените откриват дървен блок, който би трябвало да разреши мистерията за възрастта на потъналия град. Това досега не беше възможно, тъй като от морското дъно бяха изкарвани само камъни, стъкло или керамични парчета. След като разгадаят тайната с възрастта на Дварка, учените вероятно ще стигнат и до други разкрития, с които ще изненадат света.

На дъното на езерото
Един доста по-нов - само на 500 години, ценен храм лежи на дъното на езеро в Тайланд и продължава да предизвиква спорове. Куан Пайо е изкуствено създадено езеро, в чийто тъмни дълбини се "губи" храмът Тай. Преди повече от 70 години той изчезва от погледа, заради наводняване на района. Сега много изследователи искат отново да го отводнят с цената на милиони долари, за да може на храма да се радват повече хора.
Наскоро обаче правителството на Тайланд категорично отхвърли предложението мястото да се превърне в туристическа атракция за сметка на унищожението на животински видове в езерото. Заедно с много учени управляващите застъпват тезата, че то е ценна екосистема, която не бива да бъде разрушена. Така че храмът ще остане под водата и ако оцелее, след стотици години може би наследниците ни ще открият в него едно от чудесата на минали цивилизации.

Загадките на японските брегове
Останки от древна цивилизация по японските брегове продължават да предизвикват небивал интерес с уникалността си. Близо до остров Йонагуни е открит древен град, погълнат от океана. Преди около 20 години при подводна туристическа обиколка са забелязани пирамиди, които изглежда са издълбани директно в твърдата основа на скалите. Учените са на мнение, че майсторите са използвали инструменти, смятани за недостъпни за древните цивилизации на този регион. Една от пирамидите е гигантска - с височина 27,43 метра и със широчина 183 метра. Тя е изградена от правоъгълни скали и има 5 нива, а наблизо са разположени няколко малки конструкции с широчина от 10 метра и височина от 2 метра. Изследователите откриват и подобни на улици останки, които също показват, че това не е естествен продукт. Подводни археолози от университета в Бостън, САЩ са категорични, че гигантските стъпала са направени от слоеве скални кубове с размери един метър, които формират звезда. Техни колеги от университета в Лондон вярват, че строителите трябва да са били поне на нивото на древната месопотамска цивилизация или на майсторите от района на Индийската река.
Всички тези заключения обаче се подлагат на много съмнения и не се подкрепят от повечето учени.
Геологът Масааки Кимура, професор в университета в Рюкю, Япония, също заляга упорито на проучвания в района и доказва, че камъните открити от любители-гмуркачи през 1985 г., принадлежат на неизвестен град, за който се споменава в местна легенда. Неравните образувания, открити от професора и екипа му се простират на площ от 1 квадратен километър. Ученият смята, че в града е имало замък, светилище, арка, статуи и нещо като Колизеум. Според него градът е потънал след земетресение преди около 3000 години.
Много специалисти са скептично настроени и към изводите на проф. Кимура. Според тях такива форми са следствие от вулканична дейност, а също и от въздействието на приливите и отливите.
Подобни мистерии обаче винаги са предизвиквали и ще продължат да предизвикват интерес у хората. Тайнственото ще ги държи в напрежение, дори когато учените изяснят всички загадки и докажат верността или фалша на предположенията.

Може и да не сте предполагали, но разглеждането на забележителности понякога е много по-забавно и интересно ако вместо да ходите се спускате дълбоко под водата.

Дир ID:
Парола: Забравена парола