От втория учебен срок на 2011/2012 г. ОУ „Христо Никифоров“ се включи в тригодишен проект„Да направим училището привлекателно за младите хора” / Училище за себеутвърждаване и подготовка към Европейски хоризонти – УСПЕХ
Настоящият проект ще осигури адекватно обезпечаване работата на клубовете за извънкласни дейности и ще благоприятства включването на деца без оглед на техния социален статус, пол, религия и етническа принадлежност.
Обща цел на проекта - да се осмисли свободното време на учениците в държавни и общински училища, включително и на ученици с идентифицирана нужда от специфична подкрепа, както и на ученици с риск от отпадане и/или прояви на агресия и/или насилие, чрез участие в извънкласни и извънучилищни дейности
Специфични цели:
1. Чрез специфични извънкласни и извънучилищни форми на работа да се повиши мотивацията на учениците за участие в образователно-възпитателния процес, съобразно техните интереси и потребности.
2. Учениците да развият допълнителни знания, умения, компетентности.
3. Да се осмисли свободното време на учениците, като се насочат към предпочитана от тях личностна изява.
4. Да се ограничи броят на преждевременно отпадащите от образователната система и броят на учениците с прояви на деструктивно поведение (агресия).
ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ:
Посещаването на различни извънкласни форми в зависимост от потребностите и интересите на децата ще повлияят на личностното и интелектуалното им развитие и изява и като цяло ще подобрят качеството на образователния процес. Създадените възможности за развитие на потенциала ще подмомогнат социалната интеграция на децата и последваща реализация. Учасниците от социално уязвимите групи също ще бъдат повлияни благоприятно, като за повечето от тези деца, училищните извънкласни форми са единствените възможности за развитие на интересите им, при това напълно безплатно.
Прилагането на тези дейности ще направи училищния живот по-полезен, пълноценнен и атрактивен, ще увеличи възможностите за откриване и творческо развитие на дарбите и дарованията на децата, ще осмисли свободното им време, ще ги насочи към предпочитана от тях личностна изява и така ще подпомогне формирането на индивидуални личности с широки познания и умения и съвременна ценностна система.