"... Какви качества трябва да притежава учителят? Ето го едно от основните - честността. "Да живееш честно - казва Толстой, - това е да се дърпаш, да се луташ, да грешиш, да започваш и да зарязваш, и отново да започваш, и отново да зарежеш, и вечно да се бориш и да се луташ." Това е! Вечно да се бориш и да се луташ е нашата учителска съдба. Противопоказни са всякаква мекушавост или самодоволство. Ако ние вложим грижата за детето, грижата за развитието на неговите духовни и физически заложби, в основата на всичките си педагогически постройки. Ако ние вярваме на ученика при всякакви, дори безнадеждни, обстоятелства, ще успеем да го водим по пътя към успеха.
Ако бъдем честни пред своя народ. Ако всяка стъпка, дума, действие, възглед, усмивка, съобразяваме с целта на възпитанието. Ако се ръководим от нея в нашата съвместна (заедно с ученика) дейност, нашият педагогически талант не ще пресъхне, а напротив, ще укрепва и ще се усъвършенства постоянно. И изведнъж ще ни осени онази удивително проста, но изключително важна истина, че за да си умел водач, трябва първо да си повел себе си неуморно по своя път към собствените си "върхове". ..."
М. Шчетинин
Ученето не е подготовка за живот, ученето е самият живот.
( Джон Дюи)
Който се осмелява да бъде учител, не трябва никога да спира да се
учи. ( Джон Дана)
Методите и духът на преподаване са по- важни от учебното
съдържание. ( Бертран Ръсел)
Най- големият успех за един учител е да може да каже: „ Учениците
ми сега работят, като че ли аз не съществувам.” ( Мария Монтесори)
Знаят достатъчно онези, които знаят как да учат. ( Хенри Адамс)
В живота идва време, когато за сметка на всяко ново знание човек
забравя нещо, което е знаел преди. Ето защо не трябва да
позволяваме на безполезни факти да изтласкват полезните знания.
( Сър Артър Конан Дойл)
Информацията ни залива, а ние гладуваме за знание.
( Ръдърфорд Роджърс)
Ако успеем да предадем на ученицие си любовта си към ученето,
естественият резултат ще бъде те да се научат да учат. ( Сър Джон
Лъбок)
|